ציון מעבר - 70.
.משך המבחן ומספר השאלות, בהתאם לסוג הרישיון
"הגורם האנושי בתעופה" או בשמו האחר "ביצועי אנוש", מתמקדים במרכיב החיוני ביותר - הטייס.
הצורך בהכרת הטייס את עצמו התעורר רק בשנים האחרונות (ולאחר כמעט 100 שנות תעופה ממוכנת), ממניעים שאינם על צד הזכות. "שגיאת טייס" מהווה 70% מגורמי התאונות.
הפחתת שגיאות הטייס ומניעת תאונות הנגרמות משגיאות טייס, הן מטרת הלימוד והמבחן.
עבור הגדר מכשירים, המבחן הנו באנגלית.
נושאי הלימוד והמבחן:
הליכי רכישת מידע, שגיאות אנוש ותהליכי למידה