.הפרק שלהלן הינו בבחינת ידע כללי
הנוהל המחייב הוא זה שנקבע ע"י היצרן לכל מטוס ומטוס
תקלות מנוע –
אבדן כוח בהמראה
אם יתרת המסלול מספיק ארוך:
סגור מצערת לסרק.
לחץ על הבלמים.
אם יתרת המסלול קצרה מדי או שיש סכנת התנגשות במכשולים קיימים במסלול ואחריו:
סגור מצערת לסרק.
לחץ על הבלמים ללא נעילת הגלגלים.
מתגים חשמליים סגורים.
סגור ברז דלק.
סגור מתג ראשי.
אבדן כוח אחרי ההמראה
אם הבחנת בהפחתת סל"ד, בדוק ברזי דלק פתוחים, לחץ דלק ומשאבה דלק חשמלית - פועלת.
מצערת - קבועה במקום הרצוי (לא זוחלת).
אם המנוע חוזר לנורמלי, בדוק : סל"ד, טמפ', לחצים.
חזור לנחיתה תוך ביצוע הקפה קרובה יותר.
נחת בזהירות.
אם המנוע לא חוזר לנורמלי,המשך בטיסה ישרה ושמור מהירות יעילה .
המנע מלמהר בחזרה לנחיתה, והמנע מפניות.
בחר שדה לנחיתת אונס בכוון שלא גדול מ- 45 מעלות בכל כוון.
בצע גישה לנחיתה ללא מדפים.
כוון לנחות ב 1/3 מסלול או שדה.
בנחיתה שמור על כנפיים מאוזנות.
בעיות מנוע בשיוט – ראה לעיל, אובדן כוח אחרי המראה.
אבדן כוח חלקי
מצערת: בדוק שהמצערת במצב הנכוון.
משאבת דלק חשמלית: פועלת (נורית דולקת).
אם המנוע חוזר לפעולה רגילה, חזור לנחיתה במסלול הקרוב.
אם סל"ד המנוע אינו עולה, או שכח המנוע אינו מספיק לטיסה אופקית וישרה,
התכונן לנחיתת חירום. (פסקה 5.3)
הפסקת פעולת המנוע
אם המנוע חוזר לפעולה רגילה
· מצערת: פתח בעדינות תוך הימנעות מפעולה פתאומית
· חזור לנחיתה בהקדם האפשרי
הערה: אם המנוע לא מתאושש, בצע נחיתת חירום
כשל במערכת הקירור
במקרה שבשיוט טמפ' ראש הצילינדר עולה על °150 צל' ,
יש להפחית כוח ולנחות במהירות האפשרית.
הפחתת טמפ' פתאומית יכולה להתרחש עקב תקלה בחיישן או במחוון.
גם במקרה זה כדאי לחזור לנחיתה מפני שאי אפשר לקבל נתונים נכונים לגבי הטמפ'.
מצערת תקועה
במקרה של תקלה במצערת, עשה כמתואר:
במקרה שהמצערת תקועה בסרק, בצע נחיתת חירום ע"פ הנוהלים.
זכור כי התנגדות המדחף גדלה עם ירידת יעילותו,
לכן שקול לכבות את המנוע אם השדה אינו רחוק מדי.
במקרה שהמצערת תקועה במצב בו יש מספיק כוח לשיוט ולשמירת גובה,
יהיה מומלץ לטוס לאזור הנחיתה ובהנמכה, לכבות את המנוע.
במקרה והמצערת תקועה במקס' כוח, או בכוח הגדול מהמותר,
מומלץ לטפס ולאסוף גובה ע"מ לחפש שדה נוח לנחיתת חירום.
ברגע שבחרת שדה לנחיתה, כבה את המנוע ע"י כיבוי המגנטו, ונחת ע"פ התרגול
מנוע מתחם במהלך הטיסה
.בדוק לחץ שמן וטמפ' שמן
אם יש די גובה, הפחת סל"ד והורד אף קלות להגברת מהירות
.נחת בהקדם