ציון מעבר - 80
את הליכי החרום עליך לדעת בע"פ ולא רק בשביל לעבור את המבחן, אלא גם למען תאריך ימים.
.משך המבחן ומספר השאלות, בהתאם לסוג הרישיון
במרבית המטוסים יש יותר מגרסה אחת של ספר המטוס ויש הבדלים אף כי מועטים, בנתונים המופיעים בהם. עלול להיות שהתשובה הנכונה במבחן רת"א אינה תואמת זו שבאשף המבחנים ולו רק מהסיבה זו.
אי לכך, הבא עמך למבחן ברת"א את העתק ספר המטוס על פיו תרגלת. היה וכשלת במבחן בקש לראות השאלות השגויות. היה והן על נתונים השונים מאלו שבספר המטוס אותו תרגלת ותשובותיך תואמות לרשום בספרך, סביר להניח שיזכו אותך בהן.
המבחן הוא אך ורק על הכתוב בספר המטוס. כל שלמדת ממדריכך האישי, מדריך אחר או ספר תדריכי טיסה של בית הספר בו הנך לומד לימוד מעשי ושאינו תואם הכתוב בספר המטוס, אינו תקף למבחן ואינו תרוץ שניתן להציגו לבוחן עבור שאלה שכשלת במתן התשובה הנכונה עבורה.
תרגל המרת יחידות משקל ק"ג - ליב'. מהירויות מי"ש - קמ"ש- קשר. מרחק ק"מ - מיל יבשתי - מיל ימי. נפח ליטר - גלון וזכור בע"פ היחסים.
הבא עמך למבחן רת"א מחשבון המרת יחידות. תזדקק לו, כי חביב על רת"א להציג שאלה על בסיס יחידות מסוג אחד ולכלול בתשובות יחידות מסוגים אחרים.
משקלן של שאלות תהליכי חרום בעת תקלה, כפול ממשקלן של שאלות אחרות ושעניינן נתונים טכניים. בד"כ 6 נקודות לשאלה מסוג זה.
באשף המבחנים ובשונה משאר נושאי הלימוד, לא תמצא הסבר לתשובה הנכונה.
דבר זה נעשה במתכוון ומטרתו לאלץ אותך למצא ההסבר בספר המטוס. רק כך תכיר אותו וכן גם תדע התשובה הנכונה בע"פ.
היה ואינך מוצא התשובה הנכונה, לחץ על 'דווח על בעיה' ושלח בקשה למראה מקום.
בתרגול עם מערכת ספארי עלול שלא כל הפיצ'רים יופעלו.
ראה גם הנחיות בנושא מבחנים עיוניים לעובדי טיס וחומר עזר נדרש