לפני טיסה
מז"א – מצב נוכחי ותחזית
מסלול – סוג, אורך, גובה מעל פני הים
תוכנית טיסה
מרשה לטיסה/מודיעין טיס 03-975-6215
יומן מנחת – רשום פרטים וחתום
בטרם בדיקות חיצוניות
בדוק המטוס במבט כללי
תא הטיס – מפתח התנעה מוסר ומצתים ב –off
בדיקות חיצוניות
הסר מכסה מנוע – ודא העדר גופים זרים וכלים נשכחים
שמן ומים (במיכל עודפים) – בכמות הנדרשת
ניקוז מערכת הדלק – בצע בטיסה יומית ראשונה
מנוע – מצב כללי, צינורות וכבלים מחוברים ומחוזקים
מכסה מנוע – סגור
מדחף – תקין
כונסי אוויר ומקרנים – נקיים וללא פגע
כן נסע קידמי –צמיג ומשכך – תקינים (לחץ נדרש 15psi)
שפת התקפה כנף ימין – ללא פגע
מכסה דלק – סגור.
קצה כנף ימין – ללא פגע
מאזנת – תנועה חופשית
מדף – ללא פגע
כן נסע ימין, חישוק, צמיג, רפידות מעצורים – ללא פגע (לחץ נדרש .... psi)
גוף המטוס – ללא פגע
אנטנה – ללא פגע
מיצב כוון – ללא פגע
הגה גובה – תנועה חופשית
מקזז גובה – תקין
גוף המטוס צד שמאל – ללא פגע
כן נסע וצמיג – ללא פגע (לחץ נדרש – .... psi)
מדף – ללא פגע
מאזנת – תנועה חופשית
קצה כנף שמאל – ללא פגע
שפת התקפה כנף שמאל – ללא פגע
מכסה דלק – סגור
מערכת צינורות פיטו – כיסוי מוסר, חרירים נקיים
חופה – נקיה
ספר המטוס – חתום על PF ופתח טיסה
הקשרות טייס ונוסע
מושב הטיס/נוסע – כוון מרחק נאות
מערכת שמע וקסדה - רכוס
חגורות – סגור והדק בטן
מפתח הצתה – למקומו ON
אינטרקום ורדיו – ON. תדר מכויל, volume מוגבר
קשר פנים – תקין
דלק – כמות נאותה לביצוע המשימה
התנעה
מעצור – הפעל נועל ובנה לחץ
מחווני טיסה – תקינים ומכויילים
מחווני מנוע – תקינים
ברזי דלק – פתוחים
משאבת דלק חשמלית – הפעל ובדוק לחץ 0.3-0.4bar
משנק– לפי הצורך (דחוף=מופעל)
מצתים – ON (מעלה)
מצערת - בסרק ויד עליה
מדחף וסביבתו – נקיים
התנעה – בצע
סל"ד – 2400 - 2600
משנק – סגור בהדרגה. מנע נפילת סל"ד
לחץ שמן – 2-5 bar (תוך 10 ש')
נורת גנרטור - כבויה
טעינת חשמל – 12 – 14 v
משאבת דלק חשמלית – הפסק, לחץ 0.3-0.4 bar
טמפ. מנוע – מינ. 50 כתנאי לבדיקת מצתים
מצתים – בדוק אחד אחד ב – 4000 סל"ד
נפילה מרבית 300 סל"ד, הפרש מרבי 150 סל"ד
משאבת דלק – בדוק לחץ 0.3-0.4 bar, הפעל חשמלית
מצערת – לסרק בטריקה (נפילה מרבית 1400)
סל"ד – 2000
הסעה לעמדת המראה/קו המראה
מדפים - במצב מעלה
חופה – ניתן להשאיר פתוחה/ פתוחה חלקית
מסלול הסעה – נקי
רדיו – דווח
סל"ד סרק
מעצורים – שחרר
הסע מעט ועצור לבדיקה
הסעה – לעמדת המראה/קו המראה
במהלך הסעה – יד שמאל מצערת, יד ימין מנוף מעצורים
עמדת המראה – הצב המטוס ב – 45 מעלות לצלע סופית
סל"ד – 2000
מעצור – הפעל נועל ובנה לחץ
מדפים – למצב T/O
מקזז – 2 קוונים מתחת לאפס
מחווני טיסה – תקינים ומכויילים
מחווני מנוע – מנוע בתחום הירוק, שמן מעל 50
טעינת חשמל – 12 – 14 v
משאבת דלק – 0.3-0.4
דלק – כדרוש לביצוע המשימה
ברזי דלק – פתוחים
חגורות – נעולות ומהודקות
חופה – סגור ונעל/פתוחה חלקית
מוט היגוי – בדוק חופש תנועה מלא
רוח – כוון ועצמה
מסלול וצלע סופית – נקיים
אל תמריא בטרם עברו 5 ד' מהתנעה
התיישרות
רדיו – דווח
מסלול – התייצב בתחילתו/על קו המראה
מצפן – תואם כוון המסלול
רוח ומסלול נקי – בדוק
קבע שדה לנחיתת חירום שלאחר המראה
המראה/הליכה סביב
מנוע – כוח מלא ובדוק סל"ד 5200 +
מרכז מסלול – שמור (לחץ רגל ימין, כתלות ברוח)
מהירות 30 – גלגל אף הרם והקפא מצב
מהירות 55 – המטוס יינתק
בגובה בטוח – הנמך אף קלות לאיסוף מהירות 70
מדפים –'200+, מהירות 70, כנפיים מאוזנות - הרם
טיפוס
מנוע – 5000+ (לחץ רגל ימין)
מהירות – 70/80
הנמכה
מנוע – סרק
תקנית – 80
מהירה – 100
גלישה – מנוע בסרק, מהירות - 75
הסל"ד הדרוש לשמירת גובה במהירות –
100 מי "ש = 4400- 4600
80 מי"ש = 3800 - 4000
60 מי"ש = 3400 - 3600
50 מי"ש = 3400 - 3600
60 - 80 מי"ש ומדפים = 3800 - 4400
הסל"ד הדרוש מושפע מזווית הפסיעה של המדחף
משקל המטוס, טמפ' ולחות האוויר, מצב מדפים, ועשוי להיות
שונה מהנ"ל.
בדיקות שגרה
מחווני מנוע – במגבלות
דלק – כמות מספקת ולחץ דלק תקין
כלי טיס אחרים
מכשולי קרקע
מז"א ורוח
שדה לנ"א
לפני תרגול הזדקרות
ודא מטוס מאוזן
בדיקות שגרה – בצע + חגורות מהודקות
גובה מזערי לתרגול '500 מעפ"הש
הצטרפות להקפה
רדיו – דווח
בדיקות שגרה - בצע
מסלול בשימוש - הגדר
מטוסים אחרים בהקפה - אתר
צלע עם הרוח
גובה – '300 מעפה"ש
מהירות – 70 מי"ש
רדיו – דווח
מדפים – הורד
מעצורים- בדוק
חגורות – מהודקות
צלע בסיס
מומלץ – '300 מעפה"ש
אם מנמיך – סל"ד 3000-3500
מהירות – 60 - 70
רדיו - דווח
פניית שיפוט – לצלע סופית
צלע סופית
שמור – ציר מסלול, אף 100 על קו הנחיתה
מהירות – 55 - 60 (באמצעות מנוע)
רדיו - דווח
"חצץ" – מנוע לסרק, גלישה שבור
אף 100 - לקצה מסלול
אף 70 לקצה מסלול והקפא מצב סטיק
נגיעה – 45 - 50
גלגל אף – הורד למסלול
מעצורים –ביד ימין הפעל (יד שמאל על המצערת)
סוף מסלול – פנה
מדפים – הרם. אין להסיע עם מדפים מטה
הסע לעמדת חניה
חופה – ניתן לפתוח
כיבוי מנוע
מעצור – משוך
מצערת – סרק
מצתים – סגור (באצבעות יד שמאל)
משאבת דלק – OFF
מפתח התנעה – OFF, הוצא והנח על מדף מחוונים
חופה – פתח
מעצור – משוך ואבטח
חגורות כסא – שחרר
קסדה – הסר והנח מאחרי המושב השכן
נוסע – הדרך ביציאה
שעון מנוע – קח קריאה
ספר המטוס – מלא פרטי הטיסה וחתום
צא מהמטוס
חגורות כסא מצולבות על המשענת
הגאים – אם יש רוח - קשור
חופה – נעל